INDIAN - Princ
Motocykly Americké značky „INDIAN“ slaví oficiální rok vzniku 1901. Přesto její první hlavní konstruktér a spolumajitel Oscar Hedstrom zkonstruoval tzv. motorové dvoukolky již v roce 1899.
Značku INDIAN dostali až se vstupem druhého z původních vlastníků Georga Hendea. Od počátku byla značka nositelem pokrokových řešení, jako například pro nás již samozřejmé snímatelné hlavy válců. I díky tomu byla mimořádně úspěšná na sportovním poli. Její doménou byly závody na dřevěné ploché dráze, závodech do vrchu a dokonce byla držitelem světového rychlostního rekordu. Nejznámější z celé řady strojů jsou především dvouválce Chief, Scout, Pony a podélné řadové čtyřválce Four.
Kontrastem k tomu však je, že mezi nejrozšířenější patřil i motocykl - dle propagačních materiálů firmy „pro ženy a mládež“ – Indian Princ. Jde o lehký
jednoválec s rozvodem SV a obsahem 350ccm. Toto je tedy stroj o který mě dnes především jde. Jedním z jeho současných šťastných majitelů je motorkář Petr. V současnosti je „Princátko“ kompletně v originálním stavu od palcových pneumatik počínaje a „vercajkem“ v pouzdře pod sedlem konče.
A jak se ke svému současnému majiteli dostal?
„ O Indiánovi jsem věděl poměrně dlouho od svého známého. Nevěděl jsem však o jaký typ jde, protože paní která byla jeho tehdejší majitelkou ho měla jako vzpomínku na svého již zesnulého manžela. Projezdili na něm totiž celou republiku i s Vysokými Tatrami a vázali ji k němu vzpomínky. Nechtěla proto o jeho prohlídce, natož teprve prodeji ani slyšet. Časem se mi ji a jejího syna podařilo přesvědčit že chci dát Princovi jeho původní krásu a lesk. Rozhodnutí padlo když jsem je navštívil na již zrekonstruované BSA. Krátce nato jsme vytlačili z kůlny slepičákem a prachem pokrytého Prince. Když jsem ho dopravil domů, zjistil jsem, že i přes ubohý vzhled se jedná o téměř kompletní motocykl. Pak už následovala kompletní demontáž, repase poškozených částí a uvedení do „krásna“.
Nezbývá než podotknout, že závěr je zkrácená verze půlroční mravenčí práce.
Bohužel se nezachovaly dobové fotografie, proto přikládám pouze foto ilustrační.
Související články
BMW K100
Kedysi som rád chodil po šrotoviskách, vyberal som staré zhrdzavené vraky a snažil som sa zistiť, že medzi hektármi kovu je potrebná časť. Ale pravdupovediac, často ste skončili tak, že ste išli domov s kopou haraburdia, ktoré ste nepotrebovali, a bez jedinej veci, po ktorej ste skutočne túžili....
Honda CX 500 Café Racer
Bahenní pumpa Honda CX 500 r.v.1980, tahle volba padla z důvodu rozhodnutí si postavit znovu cafe racer. Koupena nepojízdná, s neorigo sedlem, natřená stětcem, ale vlezla do krátkého Caddy.
Kawasaki GT550 Café Racer
Je krásný jarní den. Jedu po dálnici směr Brno, podívat se na jednu motorku, a najednou zazvoní telefon.V telefonu se ozve muž a povídá: „Viděl jsem na internetu vaši přestavbu a chtěl bych, abyste mi také postavili motorku.“ Řekli jsme si, že si zavoláme později a dohodneme...
Honda CX500 Parallel Garage
Nikdy se mi nelíbily motorky, které jezdí po silnicích. Nic mi neříkaly, nijak mě nepřitahovaly a už vůbec bych žádnou z nich nechtěl vlastnit. Až do jednoho dne. Díval jsem se na video, ve kterém se mihla stará Honda CB550. Nebyla moc přestavěná, ale stačilo to natolik abych v okamžiku začal...
Bleskovky
All Ride Moto Show IV
17.10.2019
DGR 2018 - Prague, Czech Republic
14.8.2018
Motoemotion Festival 2018
7.5.2018
Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto Show
20.10.2016
Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016
31.8.2016
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi