Suzuki GS550M Katana
Všechno začalo asi před rokem a půl kdy jsem svojí ženě jednoho dne vnutil svezení na své staré dobré GS500EZ. Do té doby jezdila na nejmenším Zephyrovi. Byla unesená jízdními vlastnostmi této skorobabičky a ještě tři dny na tento zážitek stáčela řeč.
Tak sem kouknul co se kde prodává a zrovna jedna solidní mě udeřila do očí. Byla to GS550M. Tento typ je opravdu podivný, Japonští soudruzi v opojení z
prodejního úspěchu Katany 750 a 1100, vyhrabali v tmavém koutě skladu starou GS550 a namastili na ní postroj aby to vypadalo tak-nějak podobně. Nicméně jméno Katana ve spojení se značkou Suzuki má své místo v historii a ve své době byly tyto stroje svým designem rozhodně ojedinělé a revoluční. Take motorka byla, ale čas ne, asi rok stála v kůlně pod plachtou a čekala a příjde její čas. To ale neznamená, že jsem na ní nemyslel-pomaloučku, polehoučku jsem si tvořil v hlavě obraz jak by asi měla vypadat.
Rozhodně měl být zachován Kataní vzhled aby každý znalý poznal o co jde. Po posledním letním srazu CRC jsem se vrátil domů opět s odhodláním něco dovyrobit, tak sem jí vytáhl, nachystal flexu a začalo se řezat. Původně jsem jí chtěl jen tak trochu odlehčit a provzdušnit, ale nějak jsem zařízl i do věcí kde jsem původně nechtěl. Hlavním Kataním prvkem je nádrž, takže ta musela zůstat, jenže byla obrovská. Odřízl se spodek z horního dílu se vyřezal jen
charakteristický tvar a napasovalo se to zpět na spodní část. V zadní části, tzn. u rozkroku pilota je nádrž o 10cm níž než originál. S nádrží se snižovaly i
budíky, světlo a celkové nižší uchycení v brýlích. Vše bylo původně dost vystrčený a působilo to jak na enduru. Zadní kapotážka měla mít sportovní tvar kvůli korespondování s celkovým střihem motorky, která působí spí sportovně než klasicky. Na závodech v Branné slovo dalo slovo a s Waspsem jsem se domluvil na laminátovém polotovaru zadní kapotáže z jeho závodního stroje. Za čas byl polotovar doma a já zjistil že na malé Gs vypadá kapotá oproti větí 750 nepoměrně větší a navíc i tvarově se to dost bilo s nádrží. Tak sem to rozřezal na tři kusy slaminoval jinak a přiupravil tvar z profilu aby to ladilo s nádrží. S kapotáží mi ladil blatník z CB900F2 který po odřezání konců vypadá jako by tam byl odjakživa.
Dost sem se natrápil s bočníma tabulkama, vyzkoušel jsem několik variant ve formě nákresů a šablon z papíru a nějak sem se nemohl trefit až přišel spásný nápad vyklepat je z AL plechu. Najednou to lo jak po másle a za dopoledne byly hotový. Výfuky měly původně zůstat originální, jenže po změnění celé motorky vypadaly jak roury z ropovodu a vůbec tam nepasovaly i když jinak nejsou vůbec špatné. Nakonec to dopadlo opět řezáním a lehkou ůpravou délky a konců. Zadní světlo je mlhovka, kterou jsem kdysi sundal z Trabanta. Řidítka jsou ze Zbyňkovi XBR za láhev medoviny. Už ve fázi vymýšlení mi moje milá řekla, že by chtěla motorku bílou, a já jen potřeboval vymyslet druhou barvu na kombinaci tak, aby to vypadalo vyloženě jemně a žensky ale přitom sportovně. Během stavby mě potom napadl nápad zakomponovat do grafiky výročí svatby a začal jí pracovně nazývat "Dvacitka".
Motor je bez úprav, tedy aspoň zatím, jen otevřené filtry, větší trysky a výfuky mají taky trochu větší průchod.
Celá stavba je neuvěřitelně levná-motorka byla překvapivě v docela dobrém technickém stavu a bylo zapotřebéí řešit jen kosmetické vady, co je pro přestavbu ideální. Take investice jsou hlavně v tmelech, barvách, lacích a potom kotoučích, pastách, šmirglech. Dokoupil jsem blinkry a baterii, nechal ušít sedlo. V maximální míře jsou pouižty původní komponenty a jen předělané.
Související články
BMW K100
Kedysi som rád chodil po šrotoviskách, vyberal som staré zhrdzavené vraky a snažil som sa zistiť, že medzi hektármi kovu je potrebná časť. Ale pravdupovediac, často ste skončili tak, že ste išli domov s kopou haraburdia, ktoré ste nepotrebovali, a bez jedinej veci, po ktorej ste skutočne túžili....
Honda CX 500 Café Racer
Bahenní pumpa Honda CX 500 r.v.1980, tahle volba padla z důvodu rozhodnutí si postavit znovu cafe racer. Koupena nepojízdná, s neorigo sedlem, natřená stětcem, ale vlezla do krátkého Caddy.
Kawasaki GT550 Café Racer
Je krásný jarní den. Jedu po dálnici směr Brno, podívat se na jednu motorku, a najednou zazvoní telefon.V telefonu se ozve muž a povídá: „Viděl jsem na internetu vaši přestavbu a chtěl bych, abyste mi také postavili motorku.“ Řekli jsme si, že si zavoláme později a dohodneme...
Honda CX500 Parallel Garage
Nikdy se mi nelíbily motorky, které jezdí po silnicích. Nic mi neříkaly, nijak mě nepřitahovaly a už vůbec bych žádnou z nich nechtěl vlastnit. Až do jednoho dne. Díval jsem se na video, ve kterém se mihla stará Honda CB550. Nebyla moc přestavěná, ale stačilo to natolik abych v okamžiku začal...
Bleskovky
All Ride Moto Show IV
17.10.2019
DGR 2018 - Prague, Czech Republic
14.8.2018
Motoemotion Festival 2018
7.5.2018
Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto Show
20.10.2016
Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016
31.8.2016
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi