Triumph Brighton Cafe Racer
Když kafe, tak bez cukru a s cigárem. A když café, tak pěkně postaru s bubnovou brzdou a kupou hliníku. Přesně, jak to udělali u Champions Moto...
Café racer kultura se rozlezla do všemožných
koutů naší planety a potkala tam desítky různých osobitých stylů.
Najdete kafe s různými motory od jednoválců z ostrých endur, až po
šestiválcové Hondy CBX. Ale přijde mi, že tím nejsprávnějším je pořád
řadový dvouválec a pokud možno přímo z Británie, odkud tento kult
pochází. A pokud chcete moderní motor, pak vám nezbude, než sáhnout po
Triumphu.
A tak to také udělali pánové ze dvou customových firem Streetmaster
a Mule Motorcycles, kteří se za účelem tohoto projektu (a pár dalších zde) spojili a udělali novou firmu Champions Moto. Sériový motor z Triumphu Bonneville řádně vyladili, tedy až po té, co dostal karburátory Keihin FCR 39mm, pořádné sání a vlastní výfukovou soustavu. Výsledkem je potom 78 koní na zadním kole, což znamená nárůst o nějakých 11 koní oproti originálu.
Rám se sice tváří jako originál, ale to je pouze zdání. Jde totiž o výrobek firmy Streetmaster, lehkou konstrukci z chrommolybdenových trubek. Stejně tak kyvná vidlice, o kterou se stará tlumič Racetech. Na předku pak najdeme vidlici z Buellu Cyclone. Obě pletená 19ti palcová kola mají ve svém středu bubnové brzdy,
vzadu je upravená z Yamahy XS650, vpředu pak speciál od firmy Grimeca.
Vlastní výroba, to jsou všemožné páčky, držáky, ale také celá karoserie
z hliníku doplněná a nádherný lak v barvě Triumph Amaranth Red.
Díky použití lehkého rámu, hliníkových kapot a celkovému odlehčení se podařilo stlačit hmotnost Brightonu na parádních 161 kg,
mluvíme tu o úspoře neuvěřitelných 63 kilogramů oproti sériovému
Bonneville. A to už je sakra velký strojařský kumšt. Pojmenovat svoji
motorku Brighton, tedy jménem podle britského přímořského města, které
bylo v 50tých letech jedním z center Rockers kultury byla od Champions
Moto vcelku troufalé. Podle nás ale rozhodně tuto drzost obhájili.
Motorka je na prodej za 37 500 dolarů, tedy nějakých 715 tisíc Kč. Stojí
za to?
zdroj: motohouse.cz
Související články
BMW K100
Kedysi som rád chodil po šrotoviskách, vyberal som staré zhrdzavené vraky a snažil som sa zistiť, že medzi hektármi kovu je potrebná časť. Ale pravdupovediac, často ste skončili tak, že ste išli domov s kopou haraburdia, ktoré ste nepotrebovali, a bez jedinej veci, po ktorej ste skutočne túžili....
Honda CX 500 Café Racer
Bahenní pumpa Honda CX 500 r.v.1980, tahle volba padla z důvodu rozhodnutí si postavit znovu cafe racer. Koupena nepojízdná, s neorigo sedlem, natřená stětcem, ale vlezla do krátkého Caddy.
Kawasaki GT550 Café Racer
Je krásný jarní den. Jedu po dálnici směr Brno, podívat se na jednu motorku, a najednou zazvoní telefon.V telefonu se ozve muž a povídá: „Viděl jsem na internetu vaši přestavbu a chtěl bych, abyste mi také postavili motorku.“ Řekli jsme si, že si zavoláme později a dohodneme...
Honda CX500 Parallel Garage
Nikdy se mi nelíbily motorky, které jezdí po silnicích. Nic mi neříkaly, nijak mě nepřitahovaly a už vůbec bych žádnou z nich nechtěl vlastnit. Až do jednoho dne. Díval jsem se na video, ve kterém se mihla stará Honda CB550. Nebyla moc přestavěná, ale stačilo to natolik abych v okamžiku začal...
Bleskovky
All Ride Moto Show IV
17.10.2019
DGR 2018 - Prague, Czech Republic
14.8.2018
Motoemotion Festival 2018
7.5.2018
Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto Show
20.10.2016
Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016
31.8.2016
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi