Paton S1
Další z návratů legendárních značek je tu. Kdysi úspěšný výrobce závodních strojů Paton se vrací s klasikou S1 v silniční i závodní podobě, kterou navíc letos uvidíme na Manu...
Historie italské značky Patoni se začala psát v roce 1958, kdy Giuseppe Pattoni a Lino Tonti opustili firmu Mondial a založili svou vlastní. Ještě v témže roce připravili první závodní speciál kategorei 125 a samotný Mike Hailwood s ním skončil na sedmém místě v TT. O rok později Tonti odešel a Pattoni se pustil do dvouválcové dvěstěpadesátky.
Později začal Pattoni stoupat objemovými kubaturami výš a jeho 350 a pětistovky sbírali nejeden závodní úspěch jak na Manu, tak v Mistrovství světa GP. Ke konci tisíciletí se sice věhlas značky začal vytrácet, ale na závodních okruzích se její motorky proháněly ještě v roce 2001, dva roky po smrti Giuseppeho. Pak její hlas utichl úplně.
V takovém stavu to ale nechtěl nechat syn zakladatele Roberto Pattoni. Ten vloni firmě opět vdechl život a nyní představuje její první novodobý motocykl, model S1. Ten bude vyrábět jak v ostré závodní verzi, tak v silniční s označením Strada. Závodní speciál se letos představí na Isle of Man TT, v kategorii Lightweight s ním bude závodit Brit Olie Linsdell (loňský vítěz Classic TT 500 ccm).
Základem pro S1 se stal dvouválec Kawasaki ER6. Podle technických hodnot to vypadá, že se u Patoni žádných zásadních úprav nedočká, hodnoty zůstávají na 72 koních (8500 ot./min.) a 64 Nm (7000 ot./min.). Tím spolupráce s Kawasaki končí. Rám si dělají u Patoni sami, jde o svařenec z ocelových trubek. Podvozek sice klasický, ale to nejlepší, co v této kategorii Öhlins dodat. K tomu brzdy od Bremba, konkrétně dvojice 395mm disků vpředu a 220mm disk vzadu. Fascinující je údaj o hmotnosti, S1 Strada váží pouhých 158 kg (pohotovostní hmotnost), což je téměř o 50 kg méně, než sériová ER6.
Projekt je to rozhodně zajímavý, otázkou je, co s ním udělá cena. Patoni (web) si cení S1 na 21 tisíc eur (cca 550 tisíc korun), což není zrovna málo. V podobné ceně se prodává třeba Norton Commando 961 s vlastním motorem a modernějším podvozkem. Italové mají v plánu vyrábět 50 až 100 kusů ročně. Držíme jim palce.
Zdroj: motohouse.cz
Související články
BMW K100
Kedysi som rád chodil po šrotoviskách, vyberal som staré zhrdzavené vraky a snažil som sa zistiť, že medzi hektármi kovu je potrebná časť. Ale pravdupovediac, často ste skončili tak, že ste išli domov s kopou haraburdia, ktoré ste nepotrebovali, a bez jedinej veci, po ktorej ste skutočne túžili....
Honda CX 500 Café Racer
Bahenní pumpa Honda CX 500 r.v.1980, tahle volba padla z důvodu rozhodnutí si postavit znovu cafe racer. Koupena nepojízdná, s neorigo sedlem, natřená stětcem, ale vlezla do krátkého Caddy.
Kawasaki GT550 Café Racer
Je krásný jarní den. Jedu po dálnici směr Brno, podívat se na jednu motorku, a najednou zazvoní telefon.V telefonu se ozve muž a povídá: „Viděl jsem na internetu vaši přestavbu a chtěl bych, abyste mi také postavili motorku.“ Řekli jsme si, že si zavoláme později a dohodneme...
Honda CX500 Parallel Garage
Nikdy se mi nelíbily motorky, které jezdí po silnicích. Nic mi neříkaly, nijak mě nepřitahovaly a už vůbec bych žádnou z nich nechtěl vlastnit. Až do jednoho dne. Díval jsem se na video, ve kterém se mihla stará Honda CB550. Nebyla moc přestavěná, ale stačilo to natolik abych v okamžiku začal...
Bleskovky
All Ride Moto Show IV
17.10.2019
DGR 2018 - Prague, Czech Republic
14.8.2018
Motoemotion Festival 2018
7.5.2018
Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto Show
20.10.2016
Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016
31.8.2016
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi