Kafíčko pro každého: Royal Enfield Continental GT
Podobných projektů je v našich končinách jako šafránu. Vzít už tak celkem přitažlivou sériovku, vymazlit ji a stejnou možnost dát komukoliv, kdo bude podobnou úpravu chtít – počin, který si žádá pozornost…
Šikulům z party okolo výhradního českého dovozce Enfieldů – Vintage Garage – přišlo „gétéčko“ stále tak nějak málo kafovaté. Proto neváhali a pustili se do úprav k obrazu svému. Péče se nevyhnula jak velkým věcem, tak nejdrobnějším detailům. Podsedlový rám neunikl polibku rozbrusky a byl zkrácen tak, aby lícoval se zadním „bobíkem“. Řídítka šla o poznání níže a byla taktéž zkrácena. Více odkryté můstky vidlic si tak vyžádaly kosmetickou péči – horní jsou chemicky vyleštěné a spodní pochromované. Do chromové lázně se ponořily jak ovládací panely na řídítkách, tak přepákování. Nešetřilo se také duralovou a nerezovou kovovýrobou. Z duralu jsou vyrobeny kryty přepákování, boční držák poznávací značky a nové uchycení přístrojů. Nerez byl pak použit na mezisvod otevřené výfukové koncovky a kryt řetězu. Řada komponentů byla vyměněna za ty s větším retro nádechem, mezi nimi například zrcátka, blinkry a zadní světlo. Co bezpochyby zaujme na Vintage-prototypu nejvíce, je krásné červené lakování v kombinaci se stříbrnými plochami. To se díky airbrushi a linkování obešlo bez jediné nálepky. Lakovnou prošly všechny plechové díly včetně předního blatníku a přístrojů. Další povedenou úpravou je přešité kožené sedlo s červeným lemem a všitou ratolestí se symbolem „GT“ – oproti originálnímu sedlu mílový krok kupředu.
Výsledkem těchto zásahů je unikátní kus motocyklu, který se oproti svému základu hodně vyšvihl. Ale rozhodně o unikát jít nemusí. Pokud se vám líbí natolik, že byste ho chtěli mít i ve své garáži, není nic jednoduššího, než si ho ve Vintage Garage nechat postavit. Oželíte-li zadní Öhlinsy (sériové tlumiče Paioli rozhodně nejsou k zahození), tak byste kafáče, který určitě nebude stát na každém rohu, mohli mít za cenu pohybující se lehce za hranicí dvou set tisíc korun. A to není tak špatné, co myslíte?
Pak už stačí jen nasadit přilbu, zapnout originální koženou bundu, kterou k motorce od prodejce dostanete, nožní pákou či zbaběle startérem nahodit půllitrový jednoválec, kterému byste od pohledu nehádali současný rok výroby a elektronické vstřikování, a za vibrací a prskání vyrazit do kavárny na šálek něčeho dobrého. Cestou oceníte zejména pozornost, kterou vám díky příjemně odladěnému dusotu jednoválce a nepřehlédnutelné barvě bude okolí věnovat, v případě potřeby dobře pracující přední brzdu a ve městě tolik užitečný přehled o dění za vámi. Navzdory svému jménu není GT nejvhodnějším nářadím na mezikontinentální výlety. Úprava směrem k ještě radikálnějšímu café raceru s jízdní pozicí hodně orientovanou na přední kolo tento pocit jenom umocňuje.
Přední vidlice je naladěna komfortně, o zadní dvojici tlumičů Öhlins to ale říci nelze. Místy se dostavuje téměř hardtailový pocit (nic neřešitelného) – má to však i své výhody: motocykl musíte neustále řídit a užívat si tak každý kilometr jízdy. A kolikrát je třicetikilometrová projížďka bez jasného cíle na kousku stylového železa více naplňující než tisícikilometrová dovolená na technicky dokonalém biku, který vás už ničím nemůže překvapit…
Zdroj: Motocykl-online.cz
Autor: Petr Slezák
Související články
BMW K100
Kedysi som rád chodil po šrotoviskách, vyberal som staré zhrdzavené vraky a snažil som sa zistiť, že medzi hektármi kovu je potrebná časť. Ale pravdupovediac, často ste skončili tak, že ste išli domov s kopou haraburdia, ktoré ste nepotrebovali, a bez jedinej veci, po ktorej ste skutočne túžili....
Honda CX 500 Café Racer
Bahenní pumpa Honda CX 500 r.v.1980, tahle volba padla z důvodu rozhodnutí si postavit znovu cafe racer. Koupena nepojízdná, s neorigo sedlem, natřená stětcem, ale vlezla do krátkého Caddy.
Kawasaki GT550 Café Racer
Je krásný jarní den. Jedu po dálnici směr Brno, podívat se na jednu motorku, a najednou zazvoní telefon.V telefonu se ozve muž a povídá: „Viděl jsem na internetu vaši přestavbu a chtěl bych, abyste mi také postavili motorku.“ Řekli jsme si, že si zavoláme později a dohodneme...
Honda CX500 Parallel Garage
Nikdy se mi nelíbily motorky, které jezdí po silnicích. Nic mi neříkaly, nijak mě nepřitahovaly a už vůbec bych žádnou z nich nechtěl vlastnit. Až do jednoho dne. Díval jsem se na video, ve kterém se mihla stará Honda CB550. Nebyla moc přestavěná, ale stačilo to natolik abych v okamžiku začal...
Bleskovky
All Ride Moto Show IV
17.10.2019
DGR 2018 - Prague, Czech Republic
14.8.2018
Motoemotion Festival 2018
7.5.2018
Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto Show
20.10.2016
Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016
31.8.2016
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi