Moto Guzzi V11 Sport Café

Moto Guzzi V11 Sport Café

7.11.2011

Martin Tománek

Byla to láska na první pohled. Vyskočila na mě z obrazovky redakčního počítače a já neměl klid, dokud jsem nenašel chlápka, který ji postavil.

Moto Guzzi V11 stojí přede mnou v celé své kráse, jako spoře oděná římská bohyně podávající rozhřešení bezradným hrdinům antického dramatu a já vím, že tohle hledání mělo smysl. Bůh ze stroje. Nebo Bůh ve stroji? Deus ex Moto Guzzi.
Vítejte ve světě drsné romantiky bez umělých sladidel. Ve světě tichých bláznů, kteří své první skici kreslí nedopalky od cigaret na garážová vrata. A hledají dokonalost, která z výrobních pásů většinou nesjíždí. Aby sériová motorka prokoukla, ukázala, co v ní je -  nebo jen být mělo, kdyby fabrickým designérům nebránil v rozletu diktát restrikcí a všudypřítomné škrty ekonomů, přitom není potřeba mnoho. A rozhodně to není jen otázka peněz. Létající véčko: 91 koní a 95 Nm, které letitý dvouventil radostně poskytuje, i dnes ke sportovní jízdě stačí. Alespoň to tvrdí majitel svého „kafíčka“ Vladislav Kábrt a začne vyjmenovávat díly, které prošly jeho rukama. Nejpozději v tu chvíli mi je jasné, že kromě vytříbeného citu pro věc musí být člověk obdařen také odvážným naturelem a určitou zručností. Ne všechny změny totiž bývají vratné.
Typický začátek: „Moto Guzzi V11 Sport jsem si koupil pro radost. V originálním stavu, pěkně zachovalou a s pár desítkami tisíc kilometrů na tachometru. Chtěl jsem funkční moderní motorku, ale s duší, proto Moto Guzzi. Bez problémů jsme spolu objeli kus světa, ale v zimě, když jsem kolem ní chodil v garáži, mi to nedalo – tady by to chtělo kapotku, tady to a tam zase ono. A bylo rozhodnuto, začal jsem montovat,“ osvětluje začátek své anabáze pan Kábrt a každému, kdo by rád ponechal svůj stroj v sériovém stavu, doporučuje do garáže v zimě raději nechodit…
Základ biku zůstal v podstatě nedotčen. Podvozkové komponenty, zadní kyvka, rám i brzdy jsou na Moto Guzzi V11 dimenzovány dostatečně a nebyl tudíž důvod na nich něco měnit. „Létající véčko“ prošlo pouze decentní úpravou – košíčky filtrů otevřeného sání vypadají skvěle a umožňují motoru zhluboka se nadechnout. Následovala výměna standardních koncovek za laděné – samozřejmě bez dB-killeru. Výsledkem je hutný, ale nevtíravý hlas a sytější nástup ve středních otáčkách.Cetky pryč. Nízkonákladové blinkry, zrcátka a držák SPZ včetně jejího osvětlení i zadní koncovky skončily v krabici. Motorku to opticky pročistilo, její linie jsou rázem čitelnější. Začalo pátrání po vhodných nástupcích a především po tom, co má dát Sportce novou tvář: po přední kapotě. Přesně tu pravou měli na skladě v brněnské Motoforze původně na Laverdu 750 – je lehká, vzdušná a guzzině dodá šmrnc, který těžkopádná kapota z Le Mans postrádá. Nové blinkry i zadní světlo pocházejí z výprodeje, minimalistický držák SPZ je domácí výroby. Obé výraznou měrou přispívá k prudké eleganci stroje. Finální otázkou tak zůstala barva – majitel nakonec zvolil odstín červeného metalického laku, který sice vypadá jako od mandellského lakýry, originál Moto Guzzi ale rozhodně není. Přesto vyjadřuje právě ty emoce, které byste od italského stroje čekali: vášeň a temperament. Celek korunuje blok motoru a převodovky v decentním šedém komaxitu s jemně kontrastujícími hlavami válců v syté bordeaux.
Díky vstřícnosti ratibořického kastelána můžete výsledek posoudit na našich fotografiích. Po prodělaných změnách působí Guzzi velmi svěžím a přirozeným dojmem, jako by takhle vypadala na rýsovacích prknech Luciana Marabeseho, svého původního stvořitele. Krásná práce.

MOTOR: Vzduchem chlazený čtyřdobý dvouválec do V, sklon válců 90 stupňů, dva ventily na válec, vstřikování, šestistupňová převodovka, kardan, vrtání x zdvih 92 x 80 mm, 1062 cm3, 67 kW (91 k) při 7800 1/min, 95 Nm při 6000 1/min.

PODVOZEK: Páteřový rám, vidlice USD, vzadu centrální jednotka – obé plně nastavitelné, vředu čtyřpístková dvoukotoučová brzda, O 320 mm, vzadu jednopístek, O 282 mm, obutí 120/70 ZR17 a 180/70 ZR 17.

ROZMĚRY A HMOTNOSTI: Objem nádrže 22 litrů, pohotovostní hmotnost 254 kg.

Zdroj: motocykl-online.cz

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

BMW R80 Bobber

BMW R80 Bobber

Stavby a přestavby

7.6.2023

Redakce CRC

0

Klasika ktorá nesklame - old school style v novom šate.

Více

BMW K100

BMW K100

Stavby a přestavby

23.11.2022

Redakce CRC

0

Kedysi som rád chodil po šrotoviskách, vyberal som staré zhrdzavené vraky a snažil som sa zistiť, že medzi hektármi kovu je potrebná časť. Ale pravdupovediac, často ste skončili tak, že ste išli domov s kopou haraburdia, ktoré ste nepotrebovali, a bez jedinej veci, po ktorej ste skutočne túžili....

Více

Honda CX 500 Café Racer

Honda CX 500 Café Racer

Stavby a přestavby

29.8.2019

Ján Kubaščík

2

Bahenní pumpa Honda CX 500 r.v.1980, tahle volba padla z důvodu rozhodnutí si postavit znovu cafe racer. Koupena nepojízdná, s neorigo sedlem, natřená stětcem, ale vlezla do krátkého Caddy.

Více

Kawasaki GT550 Café Racer

Kawasaki GT550 Café Racer

Stavby a přestavby

6.10.2016

Redakce CRC

0

Je krásný jarní den. Jedu po dálnici směr Brno, podívat se na jednu motorku, a najednou zazvoní telefon.V telefonu se ozve muž a povídá: „Viděl jsem na internetu vaši přestavbu a chtěl bych, abyste mi také postavili motorku.“ Řekli jsme si, že si zavoláme později a dohodneme...

Více

Honda CX500 Parallel Garage

Honda CX500 Parallel Garage

Stavby a přestavby

26.5.2016

René Müller

3

Nikdy se mi nelíbily motorky, které jezdí po silnicích. Nic mi neříkaly, nijak mě nepřitahovaly a už vůbec bych žádnou z nich nechtěl vlastnit. Až do jednoho dne. Díval jsem se na video, ve kterém se mihla stará Honda CB550. Nebyla moc přestavěná, ale stačilo to natolik abych v okamžiku začal...

Více

Bleskovky

All Ride Moto Show IV

17.10.2019

All Ride Moto Show IVČTVRTÉ SETKÁNÍ CUSTOMANIAKŮ, KDE BUDOU ZASE PADAT BRADY A VALIT SE BULVY.Výstava unikátních motocyklových přestaveb letos otevře brány na nové adrese v industriálním prostoru Art...

Více

DGR 2018 - Prague, Czech Republic

14.8.2018

DGR 2018 - Prague, Czech RepublicJe nám velkou ctí vás pozvat na letošní Gentleman’s Ride 2018 v Praze! Takže se nezapomeňte slušně voháknout, vyleštit mašiny a vyrazit s ostatními gentlemany do pražských ulic dne...

Více

Motoemotion Festival 2018

7.5.2018

Motoemotion Festival 2018Emoce – Umění – Kreativita – Přátelství – Harmonie.Pět slov vyjadřujících náš cíl, naše přání, naši vizi, festival Motoemotion.

Více

Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto Show

20.10.2016

Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto ShowStěžejním slovem All Ride Moto Show je CUSTOM. Custom je motorka, ale nepředstavujte si motorku, jakou běžně vídáte na ulici nebo veletrhu. Je to motorka, do které její majitel či...

Více

Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016

31.8.2016

Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016Je nám velkou ctí vás pozvat na letošní Gentleman’s Ride 2016 v Praze! Takže se nezapomeňte slušně voháknout, vyleštit mašiny a vyrazit s ostatními gentlemany do pražských ulic 25....

Více

Starší bleskovky

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

SKUTRPORTAL - vše o skútrech. Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.